sacerdote-que-sostiene-copa-ceremonia-nu

PER A VIURE MILLOR LA MISSA

PARTICIPACIÓ EXTERIOR
  • Cantem amb unció, mirem de seguir el cants

• Verbalitzem clarament les respostes/oracions (Glòria, Credo, Parenostre...).

PARTICIPACIÓ INTERIOR
  • Que el cor segueixi la veu, vigilem l’automatisme.

• Viure des de dins cada part de la missa. Cada moment ens demana una peculiar participació interior:

• Acte penitencial: ens reconeixem pecadors, demanem perdó, acollim el perdó de Déu.

• Glòria: oració de lloança, lloem la grandesa de Déu, la seva immensitat.

• Ofertori: posem damunt l’altar tot allò que volem que quedi transformat per l’Esperit Sant: un defecte, un pecat, un problema, una relació, una tasca, ...

• Prefaci: donem gràcies a Déu per algun aspecte de la salvació.

• Pregària eucarística: escoltem atentament la gran pregària que el mossèn, en nom de tota la comunitat, adreça al Pare.

• Parenostre: posem el cor en cada una de les set peticions que fem, preguem-les pensant en algú o algun col·lectiu.

• Fracció del pa/elevació: Crist es trenca, dona la seva vida per nosaltres, li agraïm la seva donació.

• Comunió: la nostra persona s’uneix a la de Jesucrist Ressuscitat! Increïble! No hi ha res semblant!

• Comiat: el que he viscut en la celebració m’interpel·la, em sento enviat.

• Escolta atenta de la Paraula (Déu parla).

• Fer ressonar en el nostre interior les paraules que van pronunciant els lectors o el mossèn. Ressonar vol dir que allò que es diu sigui replicat, repetit interiorment per un mateix, personalitzant-ho, fent-ho nostre

• Que els silencis no siguin estar callat un moment, sinó que siguin una oportunitat de tenir un breu però intens diàleg amb Jesús.

• Atenció a les monicions, volen fer-nos viure la celebració.

SOBRE NOSALTRES

Amb més de mil anys d'història, l'Església de sant Esteve conforme, juntament amb l'Església de sant Jaume l'acabo parroquial de Parets del Vallès... [més]

E-mail:    parets.parroquia@gmail.com

Telèfon:  93 562 02 01